Hoppa till innehållet

ETC Göteborg

Gryaab köpte kampanj för 300 000 kronor

Öppet hus på Gryaab den 30 september.
Öppet hus på Gryaab den 30 september. Bild: Bild: Paul Björkman

ETC Göteborg.

Det kommunala reningsverket satsade stort på sin annonskampanj inför ett öppet hus. Trots 300 000 i annonskostnader kom bara 700 personer. Men företaget är ändå nöjda med kampanjen, som de menar också bidrog till att sprida kunskap om hur olika beteenden påverkar miljön.

Reningsverksföretaget Gryaab, som ägs av Göteborg tillsammans med sex andra kommuner, satsade stort inför en öppet hus-dag. Företaget hade installerat ett nytt kvävereningssteg som de ville visa upp för allmänheten. Därför lade man 300 000 kronor på en annonskampanj och satte målet att 2 500 personer skulle komma. Totalt kom dock bara 700 till reningsverket under dagen. Det avslöjade SVT Nyheter Väst.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC Göteborg!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

00:00 / 00:00