Hoppa till innehållet

ETC Göteborg

”Upp till respektive avdelning att ta kontakt med patienten”

Bild: Bild: Annelie Moran

Dagens ETC.

Svårigheterna att komma i kontakt med vården via telefon är en punkt där många patienter menar att Västra Götalandsregionen brister. Kontaktpunkten är Sahlgrenskas stora kontaktväg för patienter, och där menar man att verksam­heten fungerar väl.

ETC Göteborg har tidigare skrivit om Sveriges kommuner och landstings, SKL:s, rapport som jämför den svenska vården. VG-regionen rankas sämre än genomsnittet vad gäller patienternas förtroende och upplevelse av väntetider. Enligt hälso- och sjukvårdsdirektör Ann Söderström upplever många patienter att det är svårt att komma i kontakt med vården via telefon.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln

00:00 / 00:00